Noile aparate lansate de producători se vând ca pâinea
caldă, deşi conţinutul 3D la noi este ca şi inexistent.
Românii
nici nu au apucat să se familiarizeze cu televizoarele HD (High
Definition), că marii producători LG Electronics, Panasonic şi Samsung
au lansat deja primele modele 3D în ţara noastră. Fenomenul 3D a luat
amploare ca urmare a succesului înregistrat de filmul „Avatar”. Toţi
producătorii de televizoare se axează acum pe lansarea de astfel de
modele, japonezii de la Sharp fiind ultimii care au anunţat intrarea pe
această piaţă.
LG Electronics a fost primul producător care a
lansat un televizor 3D în ţara noastră, săptămâna trecută, iar succesul a
fost neaşteptat. Toate aparatele, în jur de 100 de unităţi, s-au vândut
în prima zi. În ciuda succesului, oficialii LG rămân cu picioarele pe
pământ şi speră să vândă până la finele anului câteva sute de unităţi. Panasonic a prezentat, marţi, o plasmă 3D, care va ajunge în magazine
luna viitoare şi pentru care reprezentanţii producătorului spun că au
primit deja 16 comenzi. Plasma are un preţ de 10.000 de lei, însă
reprezentanţii companiei speră să vândă 1.000 de unităţi anul acesta.
Conţinutul
3D este aproape inexistent
Atât oficialii LG, cât şi cei
Panasonic au recunoscut că problema majoră pentru televizoarele 3D e
conţinutul, în România fiind disponibile câteva filme realizate pe
această tehnologie. Conştienţi de lipsa conţinutului 3D, sud-coreenii de
la Samsung au apelat la o tehnologie proprie. Aceştia au integrat
televizoarelor 3D un procesor de imagine care permite conversia în timp
real de la 2 D la 3D, astfel încât toate programele TV pot fi urmărite
3D.
Mai mult, utilizatorii pot ajusta gradul efectelor 3D după
preferinţă, din meniul televizorului. Tehnologia Samsung creează
senzaţia de 3D, însă nu este acelaşi lucru ca şi cum ai privi un film 3D
la un player Blu-ray. Cu toate acestea, oficialii Samsung speră să
vândă peste 1.000 de unităţi până la finele anului. Samsung a pus,
astăzi, în vânzare primele televizoare 3D care au preţuri ce pornesc de
la 8.000 de lei.
Lipsa de conţinut în format tridimensional este
o problemă generală, nu numai în ţara noastră. În Europa, o singură
televiziune - Sky TV - transmite 3D şi în special meciuri de fotbal. În
SUA, postul TV ESPN va emite în format tridimensional din vară, iar
Discovery va lansa un canal 3D anul viitor. Până atunci, singurele surse
de conţinut 3D rămân discurile Blu-ray şi internetul. Sursa:www.evz.ro